Utrinki z dogodka Business Brunch: Modni grižljaj

Home  /  Business  /  Utrinki z dogodka Business Brunch: Modni grižljaj

  • 4229
  • 4229
  • 4229
  • 4229
  • 4229
  • 4229

Utrinki z dogodka Business Brunch: Modni grižljaj

30 maja, 2018No Comments

Za nami je še en uspešno izveden Business Brunch z naslovom Modni grižljaj, na katerem smo v torek, 29. 5. 2018 gostile slovenske modne oblikovalke. Pridružile so se nam Nina Šušnjara, Maja Štamol Droljc in Maja Ferme. Razkrile so nam, kako lahko uspeš v modni industriji, kakšni so trendi in ovire ter podale mnogo koristnih nasvetov.

 

Čeprav se vse ukvarjajo z modnim oblikovanjem, ciljajo na različne tržne segmente. Maja Ferme, ki deluje pod znamko Maja Ferme fashion in ustvarja večerne, poročne in maturantske obleke, poudarja, da je vztrajnost ključ. Ovire katere srečujemo na našem trgu, izhajajo iz naše majhnosti. Nimamo izoblikovane tekstilne industrije ter moda potrebuje svoj čas za razvoj. Malo je investitorjev v slovensko modno industrijo, saj je doba povračila denarja predolga (5-10 let), zaradi česar se rajši poslužujejo vlaganja v druge, bolj donosne panoge. Nina Šušnjara je podobnega mnenja, saj slovenskemu trgu primanjkuje investitorjev in kupcev. Vse kar imamo, so blagovne znamke. Stroški same produkcije določene kolekcije so zelo visoki, zato sama veliko časa nameni kolaboracijam, s čimer podjetja vložijo denar, promocija in prepoznavnost pa ostaneta na obeh straneh. Njen cilj je doseči New York, kjer je pred kratkim predstavila svojo novo kolekcijo Paradox. Stil mesta je surov, nedokončan in premore ogromne investicije, o katerih lahko v Sloveniji le sanjamo. Veliko izdelkov in unikatov pa želi na trg poslati Maja Štamol Droljc. Vse investira sama, zato ne cilja toliko na tujino. Na začetku ni imela podpore staršev, tako kot ostali dve gostji, saj so za njo želeli drugačno poslovno pot, a je vseeno vztrajala in ji je uspelo. Všeč ji je personalizacija in osebni stik s kupci, a lahko le-ta včasih kreativcu pobere energijo.  O svojem poklicu pravi: ‘’Kreativci so ljudje, ki ne gredo v pokoj. Ustvarjanje je njihovo življenje.’’

 

 

Kako lahko uspeš v modi, Nina Šušnjara povzame v dveh povedih: ‘’Modo moraš imeti rad. Ne smeš imeti plana B, obstaja samo plan A’’. Tako lahko vso svojo energijo, ljubezen in vztrajnost usmeriš v ustvarjanje. Dvomi in strah naj izgineta, moramo se samo prepustiti ustvarjanju. Malo se pošali in doda, da tudi sreče ne sme manjkati. Vse tri se strinjajo, da je moda način življenja, prva in zadnja stvar o kateri razmišljaš preden zaspiš. Njo dihaš.

 

 

Ob vprašanju, zakaj se določenim ljudem ne uspe prebiti na trg, dodajajo, da ne smeš biti preobremenjen s financami. Določeni oblikovalci ne znajo reagirati izven modne piste. Na njej se sprehajajo modeli s konfekcijskimi številkami 34, zunaj pa je drugačno življenje. Moraš biti podjeten, realen in zaživeti s kolekcijo naprej v svetu. Poznati moraš druge blagovne znamke, a primerjava z njimi je lahko sporna. Izgubiš lahko svoje ideje, saj želiš preveč ugajati drugim. Vse dodajajo, da moraš ostati zvest svoji blagovni znamki, viziji in svoji muzi. Oba slovenska tedna mode, sta jo zelo približala ljudem v smislu, da so začeli ceniti ‘slovenske roke’.

 

 

Zanimalo nas je tudi, kdo so njihovi idoli. Po kom so se zgledovale pri samih začetkih.
Maja Ferme, ki je po poklicu umetnica, pravi, da jo je navdihnil že sam Leonardo Da Vinci. Njene slikarske razstave v galerijah so jo začele omejevati. Stene so bile hladne in obiskovali so jih večinoma isti ljudje. Želela je nekaj več, nekaj živega. In tako se je spustila v modno panogo. ‘’Moda je umetnost.’’
Nina Šušnjara idola ni imela, ampak odlične starše. Ti so ji nudili popolno podporo in ji sanje pomagali spremeniti v resničnost. Največji oboželavec Maje Štamol Droljc pa je njen mož. Zelo je tudi navdušena, da se že njena hči pri 8-ih letih zanima za ustvarjanje in je pred kratkim predstavila svojo lastno znamko nakita. Sama se je v preteklosti rada zgledovala po starejših slovenskih modnih oblikovalcih.

 

 

Seveda obstajajo tudi ovire na poti in slepe ulice. Maja Ferme je vesela, da si je ob rojstvu hčerke vzela čas zase in se tako rahlo distancirala v družinski svet. Pravi, da šele ko stopiš korak nazaj, vidiš, kam naprej in kako. Nina Šušnjara že pri izdaji nove kolekcije usnjuje načrte za naslednjo. Zelo pomembni pa sta tudi podpora in sodelovanje slovenskih oblikovalcev med seboj, le tako lahko naš trg raste. Povezovanje poteka preko družbenih omrežij in reklam.

 

 

‘’Moda ponuja ljudem boljši svet in jim uresničuje sanje.’’ – Maja Ferme

Poudarile so tudi, da na začetku poskušaj veliko delati brezplačno, da si poiščeš in pridobiš izkušnje. Le tako boš prišel v ‘zaprt’ krog modne industrije. Ne smeš odnehati, tudi če dobiš štirikrat ne, je lahko petič ja.

 

Če povzamemo nekaj ključnih nasvetov:
– poišči investitorje,
– izboljšuj se skozi povratne informacije, ne glede na to ali so dobre ali slabe,
– skrbno izberi ekipo, s katero želiš ustvarjati,
– bodi zvest svoji muzi in viziji,
– važne so samo izkušnje,
– vztrajnost je ključ.

 

Koristnim nasvetom so sledila še vprašanja in druženje ob prigrizkih, kavi in čaju. Ob tem se zahvaljujemo vsem našim sponzorjem, Barcaffe-ju, čajnici Zisha in Vivo catering-u, ki so poskrbeli, da je bil naš dogodek še bolj prijeten.

Comments are closed.